Lykkegårdskolen-2022_©FlyingOctober-9460.jpg

Mellemtrin
Vi binder skolen sammen!

På mellemtrinet lægger vi vægt på , at eleverne bliver styrket i at samarbejde såvel med hinanden og lærerne, både socialt og fagligt.

Vi laver faglige aktiviteter, som gør, at de får en solid basisviden i alle mellemtrinnets fag. Her konsolideres og udvides elevernes faglige basisviden i dansk og matematik.

Vi lægger vægt på at opbygge og styrke elevernes sociale kompetencer.

Årets gang på mellemtrinnet

• Lejrskoler for 4. kl. og 5. kl.

• Fælles fagdag om færdsel

• 2 årlige SSF-fagdage (Sundhed/Seksual og Familiekundskab)

• Fælles naturfaglig fagdag til Økolariet, hvor vi vælger forskellige undervisningstilbud.

• 3. kl. deltager i Folkekirkens skoletjeneste´s arrangement ”Jesus på slottet” på Koldinghus

• 4. kl. deltager i Kolding Bibliotekets biblioteksorientering, hvor de får deres eget lånerkort.

• Luciaoptog ved 4. og 5. kl. i Fællessalen

• I 4. kl. får pigerne en pupertetssnak med sundhedsplejersken

• I 5. kl. får både pigerne og drengene en pupertetssnak med sundhedsplejersken

• Fælles rengøringsdag før sommerferien

• Fælles sommerudflugt

• Fælles velkomst for 3. kl. på mellemtrinnet

• Fælles farvelfest for 5. kl., som skal videre op i overbygningen

• 5. kl. og deres forældre står for skolens årlige teatercafe i forbindelse med 6. kl.´s store skuespil.

• Fælles fastelavnsfest for indskolingen og mellemtrinnet

• Projektuge i uge 6. Projektuge som i overbygningen

• I 4. kl. kommer skoletandplejen og laver et tandbørstekursus

• 5. kl. får skolevenner i Glidende Overgang.

Lykkegårdskolen-2022_©FlyingOctober-9604.jpg
shutterstock_1535748830.jpg

Lejrskole
4 klasse

For 4. klasse går turen til Givskud hvor vi bor 2 døgn i Bomaen på den afrikanske savanne. Her prøver vi at fodre og skovle møg ved de asiatiske elefanter. Dette giver indblik i en dyrepassers arbejdsdag, og vi får samtidig en masse spændende viden om elefanter fra både Afrika og Asien.

Vi går på jagt efter kradsemærker og knoglerester i løvernes anlæg. Vi får viden om Afrikas største rovdyr og deres levevilkår på savannen. Mens løverne kigger intenst på os i stalden, lærer vi om løveflokkens jagtteknik.

• Vi hører om ulvenes liv og ser dem blive fodret.

• Vi oplever gorillaflokken og bliver klogere på deres liv og færden.

• Vi er på safaritur med safaribussen, hvor vi hører om dyrene på savannen.

Lejrskole
5 klasse

I 5. klasse tager til Vingsted Jernaldermiljø og bor 2 døgn i jernaldermiljøet.

Her får vi lov at opleve livet i jernalderen og erfarer, hvordan dagligdagen i landsbyen fungerer.

Eleverne vælger sig ind på værksteder, hvor de kan prøve forskellige håndværk fra jernalderen.

Vi bor i jernalderhuse og laver jernaldermad - her får vi lov at rense fisk og slagter en høne.

• Vi holder pause fra moderne medier

• Vi er klædt som jernalderbørn

241654258_1249797882124441_3177196636934868298_n.jpeg